EMITOS – KNIŽNÍ NAKLADATELSTVÍ
Knížky pro lidi zamýšlející se nad životem a jeho smyslem
Hledat v

Katalog knih

Všechny knihy si lze objednat pouze přes portál Kosmasu.

Noční škola

Autor: Richard Wiseman (všechny knihy tohoto autora)

Podtitul: Probuďte se a poznejte sílu spánku

Rok vydání: 2014
Vazba: brožovaná
Rozměry: 145 x 205 mm
Počet stran: 300 stran

ISBN: 978-80-87171-43-1

Recenze knihy

Koupit knihu na portále Kosmas

Britský vědec, spisovatel a popularizátor vědy Richard Wiseman představuje novou vědu o spánku: přehledně uspořádaný soubor nejnovějších vědeckých poznatků o spánku, jeho důležitosti a nebezpečích spojených s jeho nedostatkem. Upozorňuje na to, že špatný spánek negativně ovlivňuje mezilidské vztahy, snižuje produktivitu práce, výrazně zvyšuje riziko vzniku vysokého krevního tlaku, rakoviny, cukrovky a obezity.
Především však čtenářům nabízí řadu ověřených metod umožňujících každému dobře a dostatečně se vyspat a v nejlepším případě se stát skutečným „superspáčem“ – přeborníkem ve spaní, který se každou noc dobře vyspí, je schopen usnout, kdy se mu zachce, probouzí se svěží a má spoustu sladkých snů. Tato pozoruhodná schopnost vytěžit z noci maximum činí ze „superspáčů“ skutečně šťastné, úspěšné a zdravé lidi.

Richard Wiseman přednáší na University of Hertfordshire, zabývá se řadou témat, mezi něž patří štěstí, sebezdokonalování osobnosti, iluze a přesvědčování. Jeho práce byly publikovány v řadě špičkových vědeckých časopisů. Wisemanovy knihy byly přeloženy do více než třiceti jazyků. Patří mezi ně The Luck Factor; Quirkology; Paranormality; 59 vteřin a Rip It Up.
Richard Wiseman přednáší pro nejrůznější organizace po celém světě včetně britské Královské společnosti, Švýcarského ekonomického fóra a Googlu. Na jeho experimentech s masovou účastí participovaly více než dva miliony lidí. Působí jako kreativní konzultant TV seriálů Bořiči mýtů a Mentalista.

OBSAH


Úvod: Probuzení

1. lekce: Do hlubin noci

2. lekce: Jak být šťastný, zdravý, bohatý a moudrý

3. lekce: Tajemství superspánku

4. lekce: Náměsíčnost a noční děsy

5. lekce: Učení se ve spánku a zdřímnutí plné energie

6. lekce: Vítejte v říši snů

7. lekce: Snová terapie

8. lekce: Sladké sny

Závěr: Čas jít spát

Příloha: Donald a slon ve škole

Poznámky


MANIFEST NOČNÍ ŠKOLY

Deset technik, které vám umožní vytěžit z noci maximum.

Pokud se chcete při ulehnutí cítit ospalí…

Zbavte se modré: Zkuste dvě až tři hodiny před ulehnutím nosit brýle s jantarově žlutými čočkami, které blokují modré světlo, jež stimuluje mozek. Díky nim se budete cítit zvlášť ospalí.

Chcete-li rychle usnout…

Využijte pozitivních představ a principu paradoxu: Nejprve si představte, že se nacházíte ve velmi příjemné situaci. Rozviňte scénář co nejpodrobněji, ale vyhněte se čemukoliv příliš vzrušujícímu. Zkuste si naplánovat dovolenou snů nebo ten nejlepší večer ve společnosti. Pokud to nepomůže, zkuste zůstat bdělí. Sice to zní podivně, ale snaha přinutit se zůstat v bdělém stavu je jedním z nejlepších způsobů, jak usnout.

Pokud ležíte v posteli a starosti vám nedovolí usnout…

Seznam: Pokud vám leží v hlavě mnoho věcí, sepište si seznam všeho, co musíte druhý den udělat. Pokud se znepokojujete nad něčím konkrétním, i to si zapište a pokuste se umožnit myšlence, aby volně plynula myslí, nezaměřujte se na ni.

Probudíte-li se uprostřed noci…

Metoda puzzlí: Je možné, že zakoušíte naprosto normální jev, který se nazývá dělený spánek. Lidé v této situaci spí ve dvou dlouhých blocích, mezi nimiž je asi třicetiminutová pauza. Pokud však ležíte v bdělém stavu více než dvacet minut, tak vstaňte a pár minut se věnujte nějaké nestimulující činnosti, skládejte třeba puzzle.

Pokud se chcete ve spánku něco naučit…

Skutečné tajemství učení se ve spánku: Spánek konsoliduje vzpomínky v mysli, takže nezůstávejte kvůli biflování dlouho vzhůru. Studujte raději přes den, před usnutím si zopakujte klíčové body látky a pořádně se vyspěte.

Pokud chcete pomoci s překonáním pásmové nemoci…

Lety si rezervujte podle následujícího jednoduchého pravidla: „Na východ leť brzy. Na západ leť pozdě.“

Pokud chcete zvýšit výkonnost mozku přes den…

Neurošlofík: Pokud si na chvilku zdřímnete, budete bdělejší, tvořivější a produktivnější. Funguje to takto: při učení se nebo brainstormingu posloucháte hudbu a stejnou hudbu si pak pustíte i během zdřímnutí. Šlofík zlepšuje paměť a tvořivost asi o 60 %.

Pokud se vám vrací noční můra nebo zlý sen…

Terapie nácvikem obrazotvornosti: Věnujte přes den něco času popisu noční můry, vymyslete pro ni jiný konec a pak si tento nový a zlepšený konec představujte. Studie ukazují, že tato prostá technika zbaví lidi nočních můr v 90 % případů.

Chcete-li lépe porozumět svým starostem a obavám…

Snová práce: Do detailu popište pozoruhodný sen a zamyslete se nad tím, jakým způsobem souvisí s vaším životem. Na základě toho se pak rozhodněte, co je potřeba změnit. Výzkum ukazuje, že až 80 % lidí shledává, že takto lépe porozumí svým problémům.

Pokud chcete dosáhnout nějakého cíle…

Síla předspánkové sugesce: Těsně předtím, než usnete, si řekněte, že chcete snít právě o tom, čeho je zapotřebí, abyste dosáhli svého cíle. Chcete-li například chodit častěji do posilovny, představte si, že si nazouváte sportovní boty a vyrážíte z domu. Při usínání si řekněte, že si přejete, aby se tyto obrazy objevily ve vašich snech.


  Copyright © 2017 Emitos, spol. s r.o.